poniedziałek, 15 grudnia 2008

Zabawy z kolorami - brązy.

Postanowiłem zacząć malować ozdoby choinkowe akwarelą. Obrazki są miniaturowe - 4cm/6 cm. Zacząłem od monochromatycznych, każda w innym kolorze. Zechciało mi się zobaczyć jak wygląda np. pejzaż zimowy namalowany każdym kolorem z mojej palety (prawie każdym).

Czerń. Tak wyglądał gdy użyłem tylko czerni. Jak na ozdobę choinkową trochę szary :)
W akwareli sugeruje się nie używać czerni którą można uzyskać przez mieszanie kolorów. Tu jest akwarela monochromatyczna więc nie będzie brudzić innych kolorów.



Brąz van Dyke. Zwany też jako brąz kaselski lub po prostu ziemia. Brąz o ciemnym, głębokim tonie. Znany od XVII wieku. Może jak na ozdobę ponury, ale jako pejzaż w porządku. Używam czasem do przyciemniania w swoich akwarelach oraz w pejzażach.




Sepia. Klasyczny kolor, zawsze dobry na widok. Szaro-brązowy pigment otrzymywany oryginalnie z płynu wydzielanego przez mątwy stosowany od końca XVIII w. Używam często tuszu w kolorze sepii.





Umbra palona. Naturalny pigment z ziemi pochodzącej z Włoch lub Cypru, jak sama nazwa wskazuje - prażony. Ciepły, ciemnobrunatny kolor. Używam często dodając do ultramaryny (aby złamać i uzyskać fioletowawy odcień) oraz w pejzażach aby odróżnić dalszy plan.




Siena palona. Prażona ziemia sieneńska. Piękna barwa ceglasto-brązowa. Powstaje oczywiście w wyniku prażenia sieny naturalnej. Używam często w pejzażach by ocieplić pierwszy plan.

Brak komentarzy: