Monochromatyczne obrazy można wzbogacić np. o różne odcienie brązów. Pierwszy plan namalować cieplejszym odcieniem a dalszy zimniejszym.
Tu całość jest namalowana sepią i brązem van Dyka a pierwszy plan umbrą paloną.
Ten obrazek malowałem głównie sepią, jest nieco cieplejszy i różnice w odcieniach delikatne.
W tej akwareli więcej jest umbry palonej, a siena palona tylko w pierwszym planie.
Tu dominuje siena palona i naturalna, a w partiach oddalonych używałem umbry palonej.
Siena naturalna przyciemniana sieną paloną na pierwszym planie i umbrą paloną w dalszych jest dobrym przykładem użycia różnych brązów do uzyskania fajnego, ciepłego obrazka.
Generalnie są to nieznaczne różnice w temperaturze koloru, ale dające przyjemny efekt.
Wszystkie akwarelki tak jak w poprzednich artykułach o kolorach są miniaturowe a namalowane zostały jednym pędzlem typu rigger. Pędzel ten został wymyślony do malowania lin w malarstwie marynistycznym i jest również często używany do malowania gałęzi, traw, detali etc. Najczęściej używam syntetycznych riggerów, tu jednak malowałem wykonanym z włosia sobola gdyż jest bardziej miękki.
Użyłem również płynu maskującego do zasugerowania płatków śniegu. Jest to płynny lateks który można nakładać np. pędzlem - starym bo łatwo może się zniszczyć. Pędzel najpierw najlepiej posmarować mydłem co pozwoli na lepsze spłukanie płynu maskującego zanim zaschnie, a zasycha bardzo szybko. Na kartce całkowite wyschnięcie zajmuje kilka minut. Po namalowaniu akwareli wytrzeć gumką albo po prostu paluchem. W tych akwarelkach używałem wykałaczki do nakładania płynu.
Tu całość jest namalowana sepią i brązem van Dyka a pierwszy plan umbrą paloną.
Ten obrazek malowałem głównie sepią, jest nieco cieplejszy i różnice w odcieniach delikatne.
W tej akwareli więcej jest umbry palonej, a siena palona tylko w pierwszym planie.
Tu dominuje siena palona i naturalna, a w partiach oddalonych używałem umbry palonej.
Siena naturalna przyciemniana sieną paloną na pierwszym planie i umbrą paloną w dalszych jest dobrym przykładem użycia różnych brązów do uzyskania fajnego, ciepłego obrazka.
Generalnie są to nieznaczne różnice w temperaturze koloru, ale dające przyjemny efekt.
Wszystkie akwarelki tak jak w poprzednich artykułach o kolorach są miniaturowe a namalowane zostały jednym pędzlem typu rigger. Pędzel ten został wymyślony do malowania lin w malarstwie marynistycznym i jest również często używany do malowania gałęzi, traw, detali etc. Najczęściej używam syntetycznych riggerów, tu jednak malowałem wykonanym z włosia sobola gdyż jest bardziej miękki.
Użyłem również płynu maskującego do zasugerowania płatków śniegu. Jest to płynny lateks który można nakładać np. pędzlem - starym bo łatwo może się zniszczyć. Pędzel najpierw najlepiej posmarować mydłem co pozwoli na lepsze spłukanie płynu maskującego zanim zaschnie, a zasycha bardzo szybko. Na kartce całkowite wyschnięcie zajmuje kilka minut. Po namalowaniu akwareli wytrzeć gumką albo po prostu paluchem. W tych akwarelkach używałem wykałaczki do nakładania płynu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz