
Jeśli zmieszamy odcienie znajdujące się bliżej siebie na kole kolorów to powstałe będą bardziej czyste. Tu zmieszałem błękit pruski z żółcią cytrynową. Obydwa pigmenty mają zielonkawy odcień.
 Tu natomiast żółty z ultramaryną która ma więcej  w sobie czerwieni. Powstała zieleń jest bardziej przybrudzona.
Tu natomiast żółty z ultramaryną która ma więcej  w sobie czerwieni. Powstała zieleń jest bardziej przybrudzona. Żółty z ciepłą czerwienią daje czysty pomarańczowy.
Żółty z ciepłą czerwienią daje czysty pomarańczowy. Żółty cytrynowy z kraplakiem daje złamany, przybrudzony odcień pomarańczowego.
Żółty cytrynowy z kraplakiem daje złamany, przybrudzony odcień pomarańczowego. Konsekwentnie ultramaryna zmieszana z kraplakiem dają fiolet.
Konsekwentnie ultramaryna zmieszana z kraplakiem dają fiolet. Błękit pruski z czerwienią brudzą fiolet ale pozwalają uzyskać fajną czerń.
Błękit pruski z czerwienią brudzą fiolet ale pozwalają uzyskać fajną czerń. Do namalowania tego obrazka użyłem wyłącznie farby żółtej, niebieskiej i czerwonej które mieszałem na palecie. W rezultacie otrzymałem obrazek w harmonii kolorów wtórnych.
Do namalowania tego obrazka użyłem wyłącznie farby żółtej, niebieskiej i czerwonej które mieszałem na palecie. W rezultacie otrzymałem obrazek w harmonii kolorów wtórnych.Podsumowując jeśli chcemy uzyskać czyste barwy wtórne powinniśmy wybrać odcienie kolorów podstawowych które leżą bliżej siebie na kole. Jeśli chcemy złamać kolory i mieć odcień szarawy lub brązowawy to możemy użyć innych. Przydaje się to często podczas malowania zieleni. Drzewa, trawy etc. nie mają jednolitej barwy i jeśli się użyje różnych mieszanek to wyglądają naturalniej.
 
 
 
 Posty
Posty
 
 
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz